Cristiano Ronaldo, a 160 millió eurós brand

A sportmarketinggel és reklámmal foglalkozó oldal, a Hookit készített egy tanulmányt a portugál aranylabdás közösségi média eléréséről és ennek pénzügyi hatásairól.

A Real Madrid 2021-ig meghosszabbította Cristiano Ronaldo szerződését, amihez óriási marketing-érték növekedés is társult.

A CR7 brand

A Hookit készített egy kimutatást arról, hogy mennyit is ér a "Cristiano Ronaldo" brand, mely az egész világon végigsöpört. Férfi szőrtelenítés, videójátékok, órák, éttermek, szállodaláncok. Ezek értéke mintegy 175 millió dollárra tehető. Hamarosan aláírja új konraktusát a Nike-val, mely önagában 40 millió dollárt fog hozni a számlájára.

A világ legjobban fizetett sportolója

Cristiano jelenleg a világ legjobban kereső sportolója a Forbes szerint. Csak az idei évben idáig 88 millió dollárt keresett. 2015-ben még a tizedik helyet foglalta el ugyanezena listán. Előtte volt Lionel Messi, LeBron James és Roger Federer is.

Ronaldo gazdasági befolyása túlmutat a sportvilágon. Ő a negyedik legtöbbet kereső híresség az egész Földön. Csupán az énekesnő, Taylor Swift, a One Direction zenekar, James Patterson, író és Dr. McGraw előzi meg ezen a listán.

Közösségi média

Cristiano Ronaldo a közösségi médiában hirdetők számára is egy kincsesbánya. Ezen a téren a profilja olyan hírességekkel vetekszik, mint Barack Obama, Katy Perry, Justin Bieber vagy épp Rihanna. Cristianónak 47,9 millió Twitter követője (a 13. legtöbb) és 81 millió Instagram követője van. Azonban messze a Facebook jelenti számára a csúcsot, itt 117 millióan követik őt. 25 millióan többen, mint a Real Madrid hivatalos oldalát…

Cristiano partnerei

Nike – 24 millió euró
Castrol – 6 millió euró
Armani – 1 millió euró
KFC – 2 millió euró
Tag Heuer
Emirates
Herbalife
Soccerade
Pokerstars
Clear Shampoo
Konami
Toyota
Samsung
Banco Espirito Santo
Mobily
Facial Fitness Pro
Active
 

Forrás: AS
Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÉMÁBA VÁGÓ CIKKEK