Ronaldo, a 176 millió dolláros üzlet

Cristiano Ronaldo öt évre szóló szerződéshosszabbítást írt alá a Nike-kal, ami tavaly indult és évi 13 millió eurót jelent. Ez a labdarúgás legdrágább szponzori szerződése, a sportszergyártó óriás 31 milliárd dolláros forgalmához képest mégis aprópénz.

Ronaldo a saját közösségi oldalain megosztott 59 posztjával egymaga 36 millió dollárnak megfelelő értékű elérést generált a Nike-nak az elmúlt 12 hónapban a Hookit legjobban fizetett sportolóival foglalkozó tanulmánya szerint.  Ronaldo partnerei összesen 176 millió dollár értékű média megjelenést könyvelhettek el a játékos közösségi oldalain végzett promóciós munkának köszönhetően.

A Real Madrid portugál támadója a világ legjobban fizetett sportolója 88 millió dollárral. A partnereknek a Ronaldo közösségi oldalain (Facebook, Twitter, Instagram) lévő 215 millió követő miatt éri meg ez az üzlet, akik 60%-kal többen vannak, mint bármely más sportoló esetében. Tavaly februárban ő volt az első, aki átlépte a 200 millió követőt. 112 millió Facebook-követője példátlan az egész világon.

A hatalmas követői létszám jelentős számú interakciót (lájk, megosztás, hozzászólás, retweet) generál. A játékos hashtageket vagy említéseket tartalmazó promóciós posztjai átlagosan 651778 interakciót generáltak, ő pedig nagyvonalúan használja közösségi oldalát a partnerek brandjének reklámozására. A 100 legjobban fizetett sportoló közül csak négyen vannak, akik több ilyen jellegű üzenettel jelentkeztek. Persze emellett saját márkáit is előszeretettel reklámozza: a CR7 cipő (34 millió dolláros médiaértéket generálva), ROC fejhallgatók (21 millió dollár) és Sacoor Brothers (12 millió dollár).

Ronaldo

A 100-as listán lévő sportolók összesen 371 millió dollárnyi online médiaértéket generáltak 6230 posztjukkal, ami 358 millió interakciót vont maga után. Ronaldo ennek csaknem feléért felelős. A piackutatók egyre inkább keresik azokat a közösségi oldalakon megtalálható, hírességekhez köthető profilokat, amelyek megfelelnek az általuk képviselt márka elvárásainak.

A Hookit alapítója szerint azok, akik megfelelően használják ezeket a felületeket, komoly értékeket generálnak. A szakember kiemelte, hogy 2015 márciusában Rory McIlroy öt fejhallgatót sorsolt ki az egyik szponzora (Bose) jóvoltából az egyik versenye előtt, a poszt 525000 megosztást generált, ami 4 millió dolláros reklámértékkel bírt a Bose számára.

A Hookit a számításoknál figyelembe veszi a promóció típusát, minőségét, az interakciók típusát, illetve azoknak az érintett platformon meglévő értékét. 3000 brandet figyelnek, amelyek között minden olyan márka is megtalálható, amelyet a 100-as listán lévő sportolók megosztottak az elmúlt évben. Az első 25 sportoló által generált média-érték az alábbi képen látható.

A második helyen a kétszeres NBA MVP, Stephen Curry áll, 23,6 milliós értékkel. Curry az elmúlt két évben az NBA arcává vált, szponzorai pedig hatalmasat profitálnak ebből. Curry posztjainak 40%-a említ meg valamilyen márkát.

Az első ötbe már csak futballisták férnek be: Lionel Messi (19.3 millió dollár), Neymar (16.5 millió dollár) és James Rodriguez (16 millió dollár).

Ronaldo

A legjobban fizetett 100 sportoló közül 11-nak nincs közösségi média jelenléte, ilyen például a Peyton testvérek, Eli Manning, Sebastian Vettel, vagy a baseball legjobban fizetett dobó játékosa, Zack Greinke. A Hookit alapítója szerint ezek a sportolók nem használják ki a bennük rejlő potenciált.

Ahogy az a sportban lenni szokott, a Nike a nagy győztes, hiszen a 100-as listán lévő sportolók közel felével szerződéses kapcsolatban áll, és 57 millió dolláros média-megjelenést generáltak neki az elmúlt egy évben. A többi olyan márka, amelyek jelentős értéket generáltak: Adidas (30 millió dollár), Tag Heuer (11 millió dollár), Coca Cola (10 millió dollár) és a Puma (9,5 millió dollár).

Forrás: Forbes
Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÉMÁBA VÁGÓ CIKKEK