Cristiano Ronaldo, a Nike aranytojást tojó tyúkja

Cristiano Ronaldo. Amikor az ember meghallja ezt a nevet, tudja, hogy ő nemcsak egy futballista, hanem egy brand, egy márkanév, aki bármihez nyúl, az szinte arannyá változik. Ezt igazolja a Nike 2016-os éve is. Hogy miért? Lássuk a számokat!

A Nike brutális 2016-os évet tudhat magáénak. Ami a tőzsdét illeti, az amerikai vállalat a Dow Jones ipari átlaga alapján a legrosszabbul teljesített, mutatója 19%-ra esett azok után, hogy az elmúlt öt évben megtriplázódott. Az észak-amerikai eladások lelassultak, a vállalat haszonkulcsa leesett, az Adidas pedig újra kőkemény versenytényezőként bukkant fel a piacon. A problémákért azonban aligha lehet hibáztatni Cristiano Ronaldót. A futballikon 500 millió dollárnak megfelelő forgalmat biztosított a Nike-nak a közösségi oldalakon való megjelenésével a Hookit szerint, amely a különböző brandek közösségi és digitális média által képviselt értékeit méri.

Ronaldo keményen dolgozik a közösségi médiában való megjelenésén, ennek az eredményéből pedig a szponzorai profitálnak. A négyszeres aranylabdásnak összesen 260 millió követője van a Facebookon, a Twitteren és az Instagramon.  Csak 2016-ban összesen 65 millió követővel bővültek a különböző közösségi oldalai. 120 millió Facebook-követője teljesen egyedülálló, senki más nem tudhat ekkora tábort maga mögött.

A következő néhány sorban bemutatjuk, hogyan volt képes félmilliárd dollárt generálni mindössze 12 hónap alatt a Nike számára, a stoplisokon, sportruházaton és különböző felszereléseken keresztül, amelyeket marketingtevékenységével segített eladni. Ronaldo összesen 1703 poszttal jelent meg a közösségi hálón 2016-ban. Ezek a bejegyzések összesen 2,25 milliárdnyi reakciót váltottak ki lájkok, kommentek, megosztások, retweetek és videó megtekintések formájában, tudatja a Hookit. A Nike vagy a vállalat logója összesen 347 posztban jelent meg fotón vagy videón, amely összesen 477 millió interakciót váltott ki. A Hookit módszertana a promóció típusát és minőségét, az interakciók számát és a piac által vezérelt rátákat veszi figyelembe. Ezek alapján jutott a cég arra az eredményre, hogy a portugál szupersztár 499,6 millió dolláros médiaértékkel bírt a Nike számára a posztjain keresztül.

Médiaérték szempontjából a portugál legsikeresebb posztja egy Instagram-kép volt, amelyet azután tett közzé, hogy országuk válogatottjával megnyerték a 2016-os Európa-bajnokságot a Stade de France-ban. A vázlatot, melyen Ronaldo látható az Eiffel-torony tetején a Just Do It felirattal és a Nike márkajelzésével, 1,7 millióan lájkolták, és közel 13 ezren kommenteltek is a kép alá. Ennek a médiaértéke 5,8 millió dollár a Hookit szerint.

„Cristiano Ronaldo az egyik legbefolyásosabb ember a bolyón, akinek nagy hatalma van a közösségi médiában őt követők fölött. Már-már olyan, mint egy médiaerőmű, aki óriási értéket jelent a szponzorai számára.” – mondja a Hookit társalapítója, Scott Tilton.

Ronaldo a világ legjobban fizetett sportolója. A portugál 88 millió dollárt keresett 2015 júniusa és 2016 júniusa között.  Bevételeit növelte a Real Madriddal novemberben megkötött új szerződése, majd az egy héttel később, a Nike-kal aláírt kontraktusa.

A Nike tudatában van Cristiano fontosságának, aki a vállalat margetingstratégiájának középpontjában áll, ami a futball világát illeti, ezt pedig egy 2 milliárd dolláros üzlettel ismerte el a sportszergyártó: a portugál írhatta alá a vállalat történetében a harmadik élethosszig tartó szerződést, LeBron James és Michael Jordan után. A Ronaldo-üzlet feltételei állítólag nagyon hasonlítanak a James-paktumhoz, amelyik mintegy 1 milliárd dolláros értékkel bír.

Kijelenthetjük, hogy ilyen mutatók mellett a Nike kiváló üzletet kötött a portugállal.

Forrás: Forbes
Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÉMÁBA VÁGÓ CIKKEK