A spanyol óriás több mint 400 millió követővel rendelkezik a különböző közösségi média platformokon.
A Real Madrid egy újabb sikeres idényt zárt a Borussia Dortmund elleni, 0-2 arányban megnyert BL-döntővel, így egy Bajnokok Ligája serleget állítva a 2023/2024-es bajnoki trófea mellé. Úgy tűnik, hogy fényes közeljövő vár a spanyol fővárosi együttesre, hiszen az átalakított Bernabéu a koncerteknek, NFL mérkőzéseknek köszönhetően igazi bevételnövelő lesz, Endrick és Mbappé érkezésével pedig a már most is félelmetes csapat tovább erősödik.
Az elmúlt években azonban egy másik területen is dominált a spanyol óriás, ez pedig a közösségi média, ahol egyértelmű javulás látszik a klub kommunikációs stratégiájában. A sport világában az olyan platformok, mint a Facebook, az X, az Instagram és az utóbbi időben már a TikTok óriási lehetőséget jelentenek az informálásra, szórakoztatásra, kapcsolattartásra és értékesítésre, a 2023-as évben pedig a blancók rendelkeztek a legtöbb követővel a platformok tekintetében.
Az adatok a CIES – Nemzetközi Sporttanulmányok Központja legutóbbi tanulmányából származnak, ahol az látható, hogy a Real Madrid összesen 410 millió követővel bír az alábbi platformokon: X, Instagram, Facebook, TikTok.
A LaLiga vezet
A Real Madridot az FC Barcelona követi, a katalánok 360 millió követőt tudnak felmutatni, de a blancók 30 millióval több Instagram követője a fővárosiak felé billenti a mérleget.
A Manchester United áll a harmadik helyen, akik annak ellenére, hogy hagyományosan az egyik legnépszerűbb klubnak számítanak világszerte, az elmúlt időszakban mutatott gyenge teljesítményüknek köszönhetően lehagyta őket a spanyol páros. A legjobb 5-be még a PSG és a Manchester City fért be.
A legtöbb követővel rendelkező klubok
(helyezés, klub neve, millió követő)
- Real Madrid: 410.9
- Barcelona: 360.7
- Manchester United: 216.3
- Paris Saint-Germain: 184.1
- Manchester City: 158.4
- Juventus: 155.8
- Liverpool: 144.5
- Chelsea: 141.7
- Bayern Munich 137.1
- Arsenal: 102.4
A Cristiano és Messi hatás
Annak ellenére, hogy mindkét játékos karrierje végéhez közelít, Cristiano Ronaldo és Leo Messi továbbra is hatalmas érdeklődést vált ki a közösségi médiában, amelyet az új klubjaik (Al Nassr, Inter Miami) által tapasztalt fellendülés is bizonyít, emeli ki a CIES tanulmánya. A jelentésből kiderül, hogy 2023-ban mindkét klub hatalmas számú új követőre tett szert.
2023-ban kizárólag a Real Madrid tudott felmutatni nagyobb növekedést az új követők számának tekintetében (48,4 millió) az Inter Miaminál (31,3 millió). Az Al Nassr is jelentős növekedésen ment keresztül, 22,1 millió új követőjük lett, amióta Cristiano Ronaldo csatlakozott a klubhoz januárban.
Új követők a 2023-as évben
[helyezés, klub, új követők (millió), összes követő (millió)]
- Real Madrid: 48.4 – 410.9
- Inter Miami: 31.3 – 33.4
- Manchester City: 27.5 – 158.4
- Al Nassr: 22.1 – 54.3
- Barcelona: 18.4 – 360.7
A PSG mélyrepülése
A másik érdekesség a CIES jelentésében a PSG visszaesése a közösségi média platformokon. A francia klub három millió követőt veszített az előző évben, amivel a legelső helyen áll ebben a nem túl kellemes kategóriában. Vélhetően 2024 sem lesz számukra túl sikeres ebből a szempontból úgy, hogy Kylian Mbappé a Real Madridhoz távozott.