Együttmûködés van, Microsoft Santiago Bernabéu nincs.

Néhány napja megjelent egy hivatalos közlemény a Real Madrid weboldalán, amely arról számolt be, hogy a klub megállapodott a Microsofttal, ám részletekre majd csak egy hivatalos sajtóesemény során derül fény. Ekkor sokak gyomra összeszorult, hiszen korábban pletykálták, hogy a megújuló Bernabéu felveheti a szoftveróriás nevét. Nos, mint kiderült, errõl nincs szó, a Microsoft technológiáját a klub elektronikus szolgáltatások létrehozására használja fel. Született ezzel kapcsolatban egy informatív blogbejegyzés a Microsoft oldalán, amelyet Orlando Ayala, a cég egyik alelnöke tett közzé.

Életünk korai szakaszában olyan szenvedélyek alakulnak ki bennünk, amelyek meghatározzák azt, hogy kik is vagyunk valójában. A futball, vagy ahogy hazámban, Kolumbiában mondjuk, a futbol iránti szeretetem fiatal korom egyik meghatározó része volt. Számomra a foci nem csak arról szólt, hogy a labdát el kell juttatni a hálóba, hanem a sportág közösségformáló erejérõl is. Én egy olyan közösség tagja voltam, amely egy közös szenvedélyen osztozott: mániákusan kerestük azt, hogy miként lehetnénk sokkal ügyesebbek a labdával, és mindenáron kiemelkedõt akartunk nyújtani a sportban. Ezek a szenvedélyek, amelyek a felszínen nagyon egyéni céloknak tûnhetnek, erõs közösséget igényeltek, amely fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy csapatként fejlõdjön, még akkor is, ha a különbözõ személyiségek összeütköztek, és azon, hogy minden egyes tagja kihozza magából a maximumot.

A focin keresztül értettem meg, hogy egy csapat erõsebb lesz, ha az egyének is erõsebbek, ha pedig ezek az egyének tudják, hogy miként kell kommunikálni a pályán és egyként dolgozni, akkor megállíthatatlan erõt képeznek. A futball tehát megtanított arra, hogy a csapatomat a saját közösségemként, egyfajta bõvebb családként kezeljem. Ez az, amit néhány klubnak sikerült a való életben is megvalósítania. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Real Madrid ennek a listának az élén áll, és generációról generációra képes ezt a kis csodát véghezvinni.

Most, a Microsoft és a Real Madrid – amelyet a 20. század legjobb klubjának válaszottak – bejelentett egy együttmûködési megállapodást, melynek célja a klub digitális megújítása a Microsoft technológiájára építve. Ez egy négy éves cél, ami igazán meg fogja változtatni a játékszabályokat a Real Madridnál, a szurkolók különleges módon hódolhatnak a szenvedélyüknek.

Izgatottak vagyunk, hogy segíthetünk a Real Madridnak a Microsoft szolgáltatásaival és eszközeivel, például úgy, hogy megmutatjuk a játékosoknak és az edzõi stábnak, hogy miként használják munkaeszközként a Surface Pro 3-at. A Real Madriddal közösen fejlesztett digitális platform elsõdleges célja azonban az, hogy a szurkolók legyenek a középpontban, irányítottan férjenek hozzá rengeteg tartalomhoz és élményhez, így is közelebb hozva õket a játék és a csapat iránti szenvedélyükhöz.

A Microsoft felhõ alapú megoldásaira alapozva exkluzív, személyre szabott és egyedi tartalmakat, digitális szolgáltatásokat biztosítunk majd a Santiago Bernabéuban ülõknek és lényegében a virtuális hozzáférésnek köszönhetõen bárkinek a meccsek elõtt, alatt és után is. A szurkolók így nem csak azt tudják majd kiválasztani, hogy mihez akarnak hozzáférni, de elkészíthetik saját, testreszabott verziójukat is amikor, ahogy és ahol csak akarják. És mivel a sport lényegében közösségorientált, így biztosítjuk annak lehetõségét is, hogy ezeket az élményeket, tapasztalatokat barátokkal, családdal is meg tudják osztani valós idõben, közösségi hálón, illetve egyéb digitális csatornákon.

A tartalmak digitalizálása mellett az egyik legjelentõsebb trend, amivel találkoztam mostanában, az az adatok vizuális megjelenítésének ereje, vagyis a minden eddiginél jelentõsebb illusztrálás. A grafikák néha sokkal jobban közvetítenek bizonyos üzeneteket, mint a számok és a szavak. Ahogy a mondás is tartja, „egy kép többet mond ezer szónál”. Manapság hozzászoktunk, hogy újságokban, magazinokban és a weben is olyan infografikákat látunk, amelyek tökéletesen elmesélnek egy történetet. Viszont abban a pillanatban, hogy publikálásra kerül, az adat elavulttá válik, esetleg még többet akarsz tudni, mélyebbre akarsz ásni, de a képpel ezt nem tudod megtenni. Ebben rejlik az igazi megújulás a Real Madriddal való együttmûködésünk kapcsán. Szeretnénk egy dinamikus platformot létrehozni, amelynek segítségével hihetetlen mélységekbe juthatunk el, a szurkolók saját maguk irányíthatják saját felfedezésüket, õk írhatják meg saját történetüket.

Annak érdekében, hogy ezt tényleg életre keltsük, a bejelentés során bemutattuk a Microsoft Big Data megoldásának teljes spektrumát mind megjelenítés, mind adatelemzés tekintetében. Az Office 365 üzleti intelligencia rendszerének erejét kombinálva a big data rendszerével Marc Reguera, vezetõ adatelemzõnk demonstrálta, hogy a szurkolók mennyire könnyedén tudnak majd grafikus összehasonlításokat elõállítani játékosokról, meccsekrõl és különbözõ kulcsfontosságú statisztikákról – ismételten mondom, hogy mindenki egyénileg alakíthatja ezt a felületet. Sportrajongók számára az, hogy egy ekkora adathalmazhoz ilyen könnyedén hozzáférnek, igazán komoly változás.

Rá kellett jönnöm, hogy a sport és a futball több, mint egy játék. Akár játékos, akár szurkoló vagy, ez igazából arról szól, hogy elkötelezed magad a csapat iránt, osztozol másokkal ezen a szenvedélyen és a közösség része vagy. A szenvedély olyasvalami, amit nem tudsz szavakkal kifejezni, a Real Madrid szurkolóinak szeretete, ami generációról generációra száll, szintén egy ilyen megmagyarázhatatlan jelenség, ami különlegessé teszi. A partnerségen keresztül a Real Madrid szurkolói közelebb kerülhetnek a játékhoz, a klubhoz és a játékosokhoz, és a közösséghez, ráadásul olyan formában, amit eddig elképzelhetetlennek tartottunk. Ez egy olyan világ, aminek a középpontjában a szurkoló áll, tele szenvedéllyel, a mai technológiák és a felhõ által megtámogatva. De az egész arról szól igazán, hogy a futball iránti szerelem és a Real Madrid továbbra is egy megállíthatatlan, pozitív erõ legyen, ami a világ minden táján a mérkõzések 90 percén túl is mosolyra fakasztja a közösség tagjait.

Orlando Ayala

Forrás: Microsoft
Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÉMÁBA VÁGÓ CIKKEK